תכנון ועיצוב פנים לדירת קבלן

אל דירה זו הגעתי בשלב הבנייה ועוד לפני קבלת טופס 4. הדירה בת 5 חדרים ממוקמת בקומה 23 בבניין מגורים, בעלת מרפסת רחבה המשקיפה אל נוף צפוני מדהים ביופיו.

הני הזוג – צעירים בשנות ה 30 לחייהם, הורים ל 3 ילדים בני 9, 6 ו 2 שעברו מספר דירות וידעו בדיוק מה היה חסר בדירות הקודמות ומה חשוב להם בדירה הנוכחית.

הדרישות היו ברורות:

  • חדר רחצה גדול, מרווח ומפנק ביחידת ההורים.
  • חדר רחצה כללי מרווח בעל מראה נקי אשר יכיל בתוכו גם פונקציות של חדר הכביסה, אך באופן נסתר.
  • מטבח מודרני בעל קווים נקיים אשר יכיל שפע של מקומות אחסון.
  • תכנון או שינוי חדר שירותי אורחים אשר מיקומו פגע בנראות החלל הציבורי.
  • עיצוב מודרני, בעל קווים נקיים ומינימליסטיים, אך יחד עם זאת חם ומזמין.

כדי לענות על כלל הדרישות, כל חלל קיבל התייחסות ייעודית לו. כך, על מנת לייצר חדר רחצה מרווח ומפנק ביחידת ההורם בוטל חדר ארונות אשר היה בסמוך לו וכך הוגדל חלל חדר הרחצה פי 2. במקום חדר הארונות נבנה ארון בגדים לכל אורכו של אחד הקירות בחדר השינה עם התייחסות תכנונית לחלוקה פנימית מותאמת לה ולו. בחדר הרחצה עצמו הוקצה שטח רחב לטובת מקלחון גדול, הותקנה ארונית כיור בנגרות מותאמת המכילה שפע מקומות אחסון והותקנה תאורה שקועה למראה נקי ככל האפשר.

בחדר הרחצה הכללי בוטל חדר השירות אשר היה צמוד אליו ונפתח חלל גדול ומרווח בו הותקן ארון שירות בנגרות מותאמת אשר מכיל בתוכו את מכונת הכביסה, מייבש, 3 תאים נפרדים לחלוקת כביסה מותאמת וכמובן מדפים לאחסון נוסף, כמו כן ארונית כיור ארוכה בעלת אחסון נרחב וכמובן אמבטיה לקטנים… והכל בקווים נקיים ומינימליסטיים.

שרותי האורחים מוקמו בסמוך לסלון והכניסה לבית. הכניסה אליהם פגעה בנראות הכללית ולכן בהחלטה משותפת הוחלט להסב את שרותי האורחים לחדר רחצה נוסף שישרת את הבן הבכור. לשם כך, ביטלנו את הכניסה המקורית ויצרנו פתח כניסה מתוף חדר השינה עצמו, כך נוצרה יחידת מתבגר עם חדר רחצה פרטי.

גם בחלל המטבח הושקעה חשיבה תכנונית – הלקוחה ביקשה מטבח עם שטח עבודה גדול, שפע של מקומות אחסון בנראות מודרנית ובקווים נקיים. המטבח שתוכנן כלל מקרר בקו הארונות ליצירת מראה נקי ופתרונות פנימיים לטובת מקסום יכולות האחסון. אל המטבח וכחלק בלתי נפרד ממנו צורף ארון כניסה צר לטובת תליית תיקים ופריטי לבוש ובו גם מקום ייעודי למוצרי חשמל נטענים כדוגמת שואב נטען, חזית הארון הינה כחזית המטבח וכך נראה כי הוא מהווה חלק אינטגרלי ובלתי נפרד ממנו. בנוסף, מכיוון שחלל המטבח אינו גדול ונמצא במעין נישה, לא ניתן היה למקם בו גם "אי" ולכן בחרנו להוסיף שולחן רחב המכיל 6 מקומות ישיבה כהמשך לארונות המטבח. השולחן תוחם ומגדיר את חלל המטבח, נבנה מפורניר עץ ונותן חמימות למטבח המודרני.

התאורה תוכננה והותאמה לסגנון הבית. גם כאן נבחרה תאורה מודרנית בקווים נקיים ובמוטיבים חוזרים להשלמת המראה הכללי.

חדרי הילדים וחדר השינה זכו גם הם להתייחסות מותאמת. חדר השינה הולבש בסגנון בוהו שיק וחדרי הילדים קיבלו כל אחד סטיילינג משלהם בנגרות מותאמת, ריהוט, אבזור וצבע. התהליך הושלם בביצוע סטיילינג ורכישת פירטי נוי, עציצים, וילונות ושטיחים להשלמת האווירה, כשבסופו התקבלה דירה מרווחת, מודרנית ובעלת קווים נקיים תוך שמירה על פונקציונליות נדרשת.

תמונות הפרויקט

מוזמנים לשתף:

פייסבוק
טוויטר
לינקדאין
פינטרסט
וואטסאפ
אימייל
טלגרם

מהבלוג

מההמלצות

מיכל ודודי ראובן

במסגרת החלטה לשפץ ולחדש את חדר השינה, חדרי השירותים והמקלחות אצלנו בבית, החלטנו לשכור את שירותיה של המעצבת רוית שאואט, וזו היתה ללא ספק ההחלטה

ההמלצה המלאה »